Strömming och mos.......

Mot kvällningen var jag och Hasse iväg till Marko, Lina,
Nellie och Molly.

Det första man får se när man kliver ut (här hemma) är en
STOR JÄVLA ÄCKLIG mödarsnigel, alldeles nedanför trappan.
YÄÄÄK, FY, ÄCKLIGT!!!!!
Det är nog den största mödarsnigel som jag har sett i år....ja,
kanske i hela mitt liv......
Den var säkert 10-12 cm lång och  2-3 cm bred.... ja, något åt det hållet.

Nu när det har regnat och regnat, så finns dom väl överallt här på gården.
Det är då dom jävlarna kommer fram.... bland annat.

Tänk om ALLA plockade och dödade mödarsniglarna (från sina gårdar), ja,
då kanske vi slapp bli helt invaderade av dom.... ja, ännu mer än vad
vi redan är..... man måste ju börja någonstans.... eller????


Ja, nog om sniglarna!

Som sagt, vi var hem till brorsan och dom.
Där var det full rulle.... på ungarna.

Nellie hade gjort iordning sin Pet Shop bord och det blev bra.
Hon hade det så fint på bordet.... allt var fint uppställt.

När vi sen skulle åka hem så skickade Lina med mig mos och strömming,
som hon hade gjort iordning tidigare idag.

Det var evigheter sen, som jag åt strömming.
Men idag gjorde jag det.... strömming som mina föräldrar har fiskat upp.

Det var gott! Tack Lina för maten!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0