Invasion av mördarsniglar........

Igår kväll kom jag på att jag skulle äta lite röda vinbär.
Så jag gick ut och plockade lite bär i en skål.
Sen satt jag mig vid en stenbänk, som vi har utanför altanen.

Medans jag satt där, så kollade jag på grannen som tvättade sin Corvette,
för fjärde gången på en vecka. Bilen var inte ens skitig, ja, det har den
aldrig varit och ändå så tvättar han den. Det verkar som om han
tvättar den varje gång han har varit ute med den på en åktur.....
Han hade även hjälp av ett fruntimmer, med att tvätta bilen.
När bilen var färdigtvättad, sa fruntimmret:
- Jag tror bilen är renare än vad jag är!
Hahhahaha....

När jag satt där på stenbänken och njöt av mina röda vinbär och
av den svalkande vinden, så råkade jag titta ner på gräset.
Då var friden slut!!!!
Jag var omringad av fyra stycken äckliga, vidriga och stora
mördarsniglar....yäääk.

Fy faaa-an, vad jag tycker dom är ÄCKLIGA!!!!

Hasse råkade precis komma ut på altanen, så jag sa åt honom att vi
hade sniglar på gräsmattan, och att han fick fixa bort dom.
Han var väl inte så där jätte ivrig på det, men jag sa att dom måste
bort...annars få vi ju en invasion av dom.

Så Hasse kom ut med en hink med vatten och salt i, och en skräpplockare.
När han tagit de fyra sniglarna, så kollade han runt lite, där han stog
och sa att det var nog bara dom.

HA, så fel han hade!!!!
För när jag började gå runt lite och kollade på backen, så såg jag fler
äckliga och slemmiga mördarsniglar.

Så då börjde vi gå runt hela gården och titta efter sniglar......OCH VI
HITTADE FLERA, FLERA STYCKEN!!!!

Jag räknade inte dom... men säkert var det 50-60 st sniglar...tror jag.

Bara jag såg en snigel, så rös jag och det kröp i hela kroppen på mig... och
ibland blev jag även illamående.... för jag tycker dom är så vidriga.

Och jag vågade knappt gå på gräsmattan... för jag var rädd för att
trampa på en snigel.... som skulle vara så jävla äckligt.


När vi hade gått en runda på gården och plockat de sniglar som vi såg,
gick vi in igen.
Då kom Hasse på en idé, att han skulle erbjuda Mattias "snigeljobbet".
Om Mattias gick på kvällarna och plockade upp sniglar, så skulle han
få en viss ersättning per snigel.
Först totalvägrade Mattias, men när jag drämde till med fem kronor per snigel,
så blev han girig och gick med på det.
Hmmmm.... är rädd för att det kommer att bli dyrt för mig...
För sen senare gick Mattias och Hasse ut igen på gården och skulle kolla
om det fanns sniglar, och det gjorde det ju.
Dom plockade säker ett fyrtiotal sniglar.....

Ja, skit samma om det blir dyrt, bara jag slipper se dom eller
ha något med sniglarna att göra!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Karina

Jag kan plocka bort dem för 4:80 per snigel... :-)

2010-07-23 @ 15:55:59
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Hahhahaaa....bra och veta, ifall Mattias tröttnar på sitt "sommarjobb" ;)



Kram!

2010-07-23 @ 20:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0