Fattig, ingen kräftskiva och två premiärer......

Idag på eftermiddagen var min mamma förbi här en snabbis.
Brorsan med kidsen var också förbi här en snabbis... kidsen
hoppade på studsmattan.

Sen senare på eftermiddagen skjutsade min pappa mig och Johanna
till Ludvika. Jag skulle dit och hämta ut våran bil, från verkstaden.
Det var ett dyrt besök.... sex tusen kronor.
Nu är det bara att hålla tummarna för att det inte blir något
annat fel på bilen... "peppar, peppar...."

Idag gav jag bort våra kräftor.... flera lådor.
Jag har glömt av dom i mellan åt.... och sen när jag har kommit
ihåg dom, så har det inte funnits tid till en kräftskiva.
Dålig planering, kan man väl också säga!

Men, han som fick kräftorna blev glad och han skulle ha
kräftskiva imorgon. Hmmm... kanske man ska gå över dit och
smaka på några kräftor?... hahhahaa.

Mot kvällningen kom Teresa förbi här. Vi satte oss ute på altanen
och tjolade. Sen kom vi på att vi skulle åka ner till Hjulles och handla
oss en varsin kulglass. Sagt och gjort!
Men kulglassavdelningen var stängd, så Hjulle hade bara några
smaker framme, som man kunde välja mellan.... och ingen av dom
var pecannöt.... det som jag var så sugen på.
Men, men.... jag tog väl något ändå... men det smakade inte lika gott.
Men, nu har jag i alla fall premiärat med årets första kulglass.

På tal om premiär.... idag premiärade Mattias med att ta årets första dopp.
Han var ner till Prästa och enligt honom var det inte kallt i vattnet......



Kommentarer
Postat av: Karina

Hade jag vetat att du ville bli av med några kräftor så hade jag spurtat som en dåre hem till dig! :-)

2010-06-04 @ 18:53:18
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Hahhahaaa.... jasså, är du en sån "kräftälskare"????



Kram!

2010-06-05 @ 20:55:55
Postat av: Karina

O ja! Både jag och "Gubben"... :-)

2010-06-06 @ 02:01:10
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0