Två timmar för att få mat att äta.......

Så var det måndag igen och ännu en ny vecka.
Usch, va tiden går fort... veckorna bara rusar förbi en......

På jobbet hade jag fullt upp, så arbetsdagen gick fort förbi.

När jag kom hem, så var det bara att ställa sig och kocka.
Idag gjorde jag köttfärsgratäng (potatis, lök, köttfärs och grädde).
Mmmm.. det är ju så gott... men, fasiken vilken tid det tar
att göra maten. Det tog en timme att bara förbereda maten... skala all
potatis och sen skiva den för hand.... hacka löken... steka köttfärsen.....
och sen fixa allt i en form och sen till sist in i ugnen i ca 45 minuter.

Jag hade tänkt åka och väva idag, men matlagningen tog sån tid så jag
har ingen lust längre. Nu vill jag bara vara hemma och slappa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0