Skolavslutningen.......

I morse när Mattias skulle klä på sig sina avslutningskläder så
uppdagades det att de köpta jeansshortsen var för små.

Frågade Mattias om han inte hade provat dom... och det hade han inte.
Grrrr... vad sur jag blev!

När vi handlade avslutningskläderna så gick ju Mattias och Hasse
in i klädaffären medans jag och Johanna var i skoaffären.
När jag kom till klädbutiken så kom ju Mattias och Hasse emot mig
och visade att dom hade hittat kläder.
Skit bra tyckte jag. Skönt att få slippa fixa allt och ha
kontrollen över det.

Så idag blev jag sur på mig själv, över att jag inte dubbelkollade
med Mattia att han verkligen hade provat kläderna och att
dom hade valt rätt storlek åt honom.

Men, men.... det var bara att gilla läget i morse och plocka fram
andra byxor. Så i stället för caprijeans blev det långbyxor.




Jag tror Mattias också blev lite besviken över att inte kunna ha sina nya
caprijeans, för när jag skulle skjutsa honom till skolan och jag ville ta ett kort
på honom, så var han inte så värst glad och medgörlig.......





I år bröt jag traditionen med att stå och se på när barnen går iväg i tåg från skolgården.
Jag bröt även traditionen med att stå utanför kyrkan och se när barnen
anländer till kyrkan. I stället åkte vi ner till kyrkan och gick in för att hitta en bra
sittplats. Men siddu, det fick vi inte... för dom var redan  upptagna.
Men sittplatser fanns det, så vi satt oss vi en bänk.
Men Hasse klarade inte av att sitta där, för han reagerade på något, för han
började att nysa och känna sig lite dålig.
Så vi lämnade bänken och drog oss längst bak, så att Hasse kunde gå ut
och in obemärkt.




Mammas sötipöti!!!





Avslutningen inne i kyrkan höll på i ca en timme.
Barnen var upp klassvis och sjöng några låtar var. Prästen höll ett tal och så
gjorde även rektorn. Sist sjöngs det " Den blomstertid nu kommer".
Sen blev det samling utanför.





Klassen samlades för en sista gång innan sommarlovet.
Fröknarna fick presenter.... det är sista året som dom hade Mattias klass.
Barnen fick ett fint kort med en sommarhälsning av fröknarna.





SEN kom det jobbigaste... för Mattias del. Att kramas med fröknarna....hahhahahaa.
Som ni ser på korten så säger Mattias kroppsspråk, klart och tydligt. att han
tycker det är lite genant att bli omkramad av fröknarna...hahhahhaaa.


För någon vecka sen sa Mattias att han ville ha kinamat på avslutningsdagen.
Det tyckte vi lät bra och bestämde oss för det.
Men idag hade han ångrat sig. Han ville istället ha mat från Brandts.
Tråkigt, men, men.... det är ju ungens dag idag, så då fick han väl som han ville.



Trackback
RSS 2.0