Slutet på kryssningen..........

I morse var det samma visa som igår morse.
Vi hade klockan på väckning så att vi skulle hinna fixa
iordning oss och sen gå och äta frukost och sen ner och
packa ihop bagaget, innan båten var framme i Stockholm igen.

Åh, vad segt det var... för vi var så trötta.

Här åker man på kryssning för att slappa och ta det lungt... så
blir man bara tröttare av det.... hahhahhaaa.

När vi kom fram till hamnen och klev av båten, så möttes vi
av en varm landgång att gå i.... puh.... och trång blev det....
för alla ville bara ut.

Hasse och Mattias gick iväg och hämtade bilen från parkeringen,
medans jag och Johanna väntade med bagaget vid terminalen.

När vi lastat i all bagage och oss själva, så åkte vi hemåt......







..... men först stannade vi till vid Vallhallagrillen.
Jag var så röksugen, för jag orkade inte gå ut i solen ( det var så hett ) vid
terminalen för att röka. Sen var vi även törstiga, så vi köpte oss kalla drickor och
kidsen köpte även en varsin glass.

När jag rökt färdigt och kidsen hade ätit upp sina glassar så åkte vi hemåt.

Meningen var att vi skulle stanna vid Hummelstabaren och äta lunch.
Men jag och kidsen somnade i bilen och när Hasse väckte oss, så ville och orkade
inte kidsen gå in för att äta.... dom ville bara sova.
Så då åkte vi vidare hem.

Jag och kidsen var mindre trevliga som resesällskap åt Hasse.... för vi sov nästan
hela vägen hem. Stackars Hasse!

Vi kom hem strax efter klockan 13.00.

Skönt att komma hem, men jösses vad varmt vi hade det inne.

Hasse som också var trött gick och la sig efter ett tag.
Vi andra roade oss med tv och dator.....

Sen var vi ju iväg till brorsan och dom en vända.

Sen har vi bara varit hemma. Hasse gick iväg för några timmar sen och jobbade.
Han har nattskift.

Summering av resan då?

Det var en trevligt och bra resa.... och lung. Roligt att vara på kryssning med
hela familjen.... det blir lite annat då.
Och skönt med större kids....  för då slipper man vakta på dom hela tiden...
och dom kan roa sig själva i mellan åt.

Men jag säger det bara:

Borta bra, men hemma BÄST!!!!!
Trackback
RSS 2.0