Så jääääävla äckligt......!!!!!!!!

Idag var jag tillbaka på jobbet igen.
Det kändes bra..... tills jag skulle ta en pärm, som står på
mitt skrivbord, och sätta in papper i den.

När jag öppnade pärmen så var det något som rörde sig
snabbt i den.
Jävla va rädd jag blev!
Bad Rolf komma fram och kolla vad det var som fanns i min pärm.
Själv hann jag inte se så mycket av det... men jag tänkte
att det påminde om en stor tvestjärt.

Rolf kom och öppnade pärmen försiktigt.. och då såg vi den
igen... svisch sa det bara.
Rolf frågade om det kunde vara en kackerlacka.
Åh, nej... tänkte jag.... fattas bara det.

Men när han lyfte på pärmen och trixade med den, så ramlade
kryphelvetet på MITT skrivbord... och jävla va snabb den var.
YÄÄÄKKKK!!!!!

Rolf lyckades drämma till den lite, så den dog.
Då kollade vi lite närmare på den.... så gott vi kunde... för vi båda
tyckte det var ÄCKLIGT!!!



Det var en STOR, och då menar jag STOR, Silverfisk!!!!
Fyyy faaa-an vad äckligt!!!
Jag har då aldrig sett en sån stor en... och inte Rolf heller.
Den var ca 2 cm lång!!!!
YÄÄÄÄKKKK.... FYYYYY.... USCH....!!!!!

En annan arbetskamrat kikade in och undrade vad jag hade skrikit åt.
Visade honom äcklet som låg på mitt bord.
Han sa direkt att det var en silverfisk och sen var han så snäll och tog bort den.
Jag trodde inte mina ögon... att det kunde vara en silverfisk... så jag googlade
efter en bild... och mycket riktigt... den såg ut ungefär som den på bilden här ovan.

Gissa om jag blev nojjig resten av dagen???
Jag var livrädd att hitta fler silverfiskar när jag tog i pärmar eller i pappershögar...osv.
Men jag lyckades då inte se någon mer.
Och jag hoppas VERKLIGEN att jag slipper se någon igen!!!

Jag var in till chefen och sa att nu jävla ska jag ha risktillägg .... är det inte
råttjävlar man ska vara livrädd för att möta, så är det tydligen stora äckliga
silverfiskar man ska vara på sin vakt för.
Jag blir ju nojjig och nervklen ju.... ( allt det där sa jag på lite skämt..... ).

Nu undrar man ju vad fan blir det för nästa djur man ska
gå och vara "rädd" och äcklad för, på jobbet ?????

Fan, jag jobbar ju på ett kontor för bövelen... och inte på ett ZOO.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0