Ett hem fullt med bröte.....

Idag sov jag länge.... gick upp kl. 11.00... och det är ovanligt!
Men natten var rätt så sömnlös... med mycket snurrande.

På dan kom Teresa förbi och drack kaffe och tjolade.

Sen senare började vi med lite städning och plockning.
Men insperationen finns inte hos mig... för jag blir bara på
så dåligt humör när jag ska försöka städa.... och inte kan
göra så som jag vill för att det ska bli fint och hemtrevligt.
För vi har för mycket grejer ÖVERALLT!!!!

Ja, jag vet... det är vårat eget fel så klart.... men ändå.
Vi har en del halvgjorda saker... här och där... och då går det inte
att fixa iordning det rummet helt... sen har jag
massor av saker och prydnadssaker som jag vill ha bort och
ta fram annat ( nyiköpt men aldrig varit framme ).
Men det går inte... för man vette fan vart man ska göra av med
alla grejer... för det finns redan så mycket av det i alla vrån och skrymslen
och vindutrymmen och förråd.... ja, överallt!
Ja, då blir det ju att dom få vara framme ändå... fastän det inte ska
vara så.... eller inte är fint... eller hemtrevligt... eller bra... osv.
DÅ tappar jag insperationen HELT... och blir "deppad" och sur.
Då känns det ingen mening med att städa och dona..... för inget är
ju som man vill ha det och trivs med det.......

Men jag har sagt flera gånger till Hasse och kidsen, att sen när det bara
blir varmare ( så att man kan vara i förråden utan att frysa ) så blir det
en STOR RÖJNING här hemma. Nu har jag fått nog... ja, det har jag väl
fått för länge sen... men jag har bara skjutit problemet framför mig hela tiden....
men nu är problemet så stort så det går inte att skjuta på det något mera.

Åh, jag längtar tills det blir varmare och vi kan börja med röjningen... även
om det kommer att bli jobbigt, tugnt och besvärligt....och det kommer
att gå åt mycket tid till det.... då kan ni förstå hur mycket "skit" vi har.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0