Oplanerat blev till planerat.......

Tidigare idag hade jag inga planer som helst för idag.
Men det sprack, vid lunchbordet.

Johanna undrade vad jag hade för planer idag.
Svarade till henne att jag hade inga andra planer än
att jag måste till fritidsgården och sätta upp akvareller, med
de andra deltagarna vid fem-tiden.

-Jo, men vi ska ju klippa oss idag, sa hon.
-VA!?!?! Ska vi det?!?!?! undrade jag.

Det hade jag noll koll på... för jag har inte skrivit upp det i
min almanacka ( slarvigt ). För min almanackan är mitt minne... där
måste jag skriva ner allt som ska göras... annars glömmer jag av det.
Tur att Johanna hade koll på det, annars har jag missat tiden.
Och det har jag inte velat, eftersom det är på hög tid och fixa
till färgen på håret och även putsa till frisyren.

Men både akvarellen och frisören är på samma tid... men det
är ingen större fara... frissan får börja med Johanna, då hinner
jag undertiden vara iväg och sätta upp lite akvareller.

Så bara så där, så kan ens oplanerade dag bli till en planerad dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0