Vårstädning av blomrabatterna.......

Fy fan, vad drygt det är att rensa blomrabatter.

Visserligen tycker jag om det i normala fall.... men just nu
sätter min kropp stopp för det. Jag har ju problem med vätska
i fötter och händer. Dom blir jättesvullna... och spända... och ömma.
Så då har jag lite problem med att sitta på huk.... vristerna vill inte
böja sig... dom är stela av all vätska.
Grrrr..... jag blir så frustrerad över att inte klara av saker och ting
som man gjort förr.... och det pga av min övervikt och för tillfället
även ödemet i kroppen. Jag vill så mycket, men orkar och klara
inte av att göra dessa saker........

Gå ner i vikt? Det löser en del av mina problem?

Ja, det fattar jag väl själv.... men det är inte det enklaste och lättaste....
helst när det har gått för långt....... och man är inne i en ond cirkel.

Ja, nog om det.... för den här gången.

För att återgå till blomrabatterna, så blev det fixat en hel del.... med
Johannas och Mattias hjälp.... och sen kom morsan förbi här och då
hjälpte hon också till. Hon är bättre på det där med att se vad som är ogräs och
vad som inte är det. Jag kan bara urskilja på gräs och maskrosor.
De andra är svårt, när man inte riktigt ännu ser vad det ska bli för växt.
Så med hjälpen jag fick idag, gick det skapligt fort att rensa.... mot om jag
skulle ha kämpat på med det själv.... då har jag inte varit klar idag heller....tror jag.

Jösses, vad gräset har växt. Det är dags att ta fram gräsklipparen.
Men det får bli imorgon eller någon annan dag.

Suck... herre gud ja, det finns hur mycket som helst kvar att göra
ute i trädgården och ute på tomten och på huset.
Så några fritidsproblem behöver vi inte ha.... suck.

Ringde Hasse tidigare idag och hörde när han kommer till OKQ8,
så jag vet när jag ska hämta honom.
Men det hade han ingen koll på.
Men det var fullt ös i bakgrunden och Hasse var lite slirig på tungan....hahahhaa.
Så jag misstänker att morgondagen går åt att vara klen, för
Hasses del.... Ja, ja... som bäddar får man ligga....hahhahhaaa.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0