Som en robot......

Snacka om att man ibland är som en robot.

I morse när jag vakande så gick jag ner, som vanligt.
Jag gick till vattenkranen, som vanligt, och tänkte ta mig ett glas
vatten. Då kom jag ju på att jag inte fick dricka vatten.
Så istället styrde jag stegen mot köksfläkten och tänkte sätta mig
för att röka. Då kom jag på att jag får ju för fan inte ens röka.
Så mina vanliga morgonrutiner fanns där i ryggmärgen, som en robot.

När jag duschat och fixat i ordning mig, så var det vårdcentralen och
labbet som gällde.
Idag fick jag uppleva något väldigt ovanligt.... dom hittade på en gång
en blodådra och sen lyckades dom få ut blodet på första sticket.
Det är inte ofta som det händer. Nej, dom brukar ha lite problem att hitta
blodådrorna på mig.
En gång så var dom flera stycken som försökte hitta en ådra. Och den gången
stack dom mig i armen ÅTTA gånger innan dom hamnade rätt.
Gissa om jag var öm i armvecket? Det blev ett rejält blåmärke där sen.
Efter den händelsen så är jag inte så där jätte förtjust i att ta blodprover.....
man vet ju aldrig hur "hålig" man blir......

När proverna var tagna så gick jag ut och tände på en cigg.
Åh, vad gott det smakade. Jag stog där ute och njöt av det härliga morgonvädret
och fågelkvittret som hördes och drog djupa halsbloss av min cigg.
Meeen, jag fick inte njuta så länge, för törsten gjorde sig ännu mer påmind
av att jag rökte. Så jag tog några snabbloss och fimpade ciggen och begav
mig hemåt. Väl hemma tog jag mig ett stort glas med kallt vatten och
satt mig ner vid köksfläkten och drack vattnet och sen tände jag på en
ny cigg.... och denna gång kunde jag njuta av hela ciggen, samtidigt som
jag drack de härliga kalla vattenet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0