Loppis.......

Äntligen är denna dagen snart slut....för det har
gått i ett....och nu är jag trött och slut.

Idag när jag åkte till jobbet, så hade jag ju fulla bilen
med loppissaker. Dom packade jag och Anette (ja, mest hon)
upp när loppiset öppnade.
När vi var in på loppiset igen, efter lunchen, så var bordet inte
lika välfylld längre. Det var lite tomma ytor.
Anette tyckte det var synd att vi inte hade mer saker att
fylla ut med, på bordet.
Men då kom jag på att Hasse var ju hemma och kanske
att han ville komma upp med lite saker, som jag och Anette
hade gjort iordning.
Och snäll som Hasse är, så plockade han ihop en hel
del kassar och kartonger i bilen och kom upp med det.
Så då fick vi fylla igen de tomma ytorna.... ja, det blev
istället proppfullt med saker på både bordet och under bordet
och runt om den.
Guuuuuu´, vad skönt om man fick sålt det mesta.... så man
slipper börja släpa hem sakerna igen.
Ja, ja....vi får väl se vad som händer.

Efter jobbet hann jag sitta och slappa lite på soffan, innan det
var dags att åka iväg på akvarellkursen.
Mattias ville med idag med, och det fick han väl.
Jag tycker det är bara roligt att han vill göra något annat än bara
sitta framför datorn eller Playstationet.
Och hann är duktig på att måla....tycker jag.
För det är inget han annars har sysslat med.... än i alla fall.
Och sen är det ju trevligt att bara umgås med honom och
att vi gör något tillsammans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0