Tacos.......

Usch och fy, vilket väder vi har.

För ett tag sen när jag kom hem, så såg jag inte en kotte ute.
Och inte såg jag en endaste bil.
Det kändes som om jag var alldeles ensam i hela byn......
Men jag förstår att ingen vill ut i detta väder.

Själv hade jag varit hem till Teresa och hälsat på.
Trevligt, trots skitvädret ute.

På jobbet idag var det rena pinan att gå ut och röka....brrrr.
(Ja, ja...inga moralpredikan nu. Jag VET att det är helt frivilligt
och självförvållat att man går ut och röker....)
Men rökpauserna blev väldigt korta... och ciggen glödde hela tiden...
och fimparna blev längre än vad dom annars brukar bli.

Efter jobbet fortsatte jag att pyssla med min filtuggla.
Men det blev inte så mycket gjort.... för Johanna valde att göra
dagens middag, TACOS!
Och det doftade ju så jävla gott och underbart, så jag var tvungen
att plocka ihop allt och gå undan.

Tanken var att jag skulle fly hemmet, genom att åka hem till Teresa.
Men siddu, hon var fortfarande på sitt jobb.
Så det var bara att bita ihop och stå ut....och tänka på något annat än
på den ljuva doften av tacos.... tills jag kunde åka iväg.
Puuuh, det var inte det lättaste.... för tacos är en av mina favoriträtter... med
alla dessa goda grönsaker och den goda köttfärsen....och lite till.

Men snaaaart.....snart så....då får jag äta igen...




Kommentarer
Postat av: Daniel

å där står man i kylan och röker, så korkade vi är!;)



Tacos e oxå min favvo, sååååååå gött. Njut!

2010-11-25 @ 14:32:16
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jaana

Daniel: Ja, undra hur korkade vi är? Skulle vi stå och röka ute i full snöstorm och -50 grader?



Kram!

2010-11-25 @ 14:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0