På jobbet idag........

Usch och fy, när väckarklockan ringde i morse.
Jag var så trött, så jag ville bara fortsätta att sova.
Men, men....det var bara att stiga upp ur sängen och
börja med de vanliga morgonrutinerna.





Samma är det när man kommer till jobbet.
Där har man också sina morgonrutiner....där det bl a ingår att hämta sig en
kopp kaffe och ta med den in på kontoret.
Och där på kontoret är det några som samlas på morgonen och vi dricker
vårat kaffe och tjolar lite.





Frestelse och kampen mot ens egna vilja, att äta något annat än shakes, började direkt
när jag klev in på kontoret.
Rolf hade tagit med sig en hel kasse med röda äpplen.
Gissa om jag ville sätta tänderna i ett av äpplena???





Nästa frestelse kom vid nio-tiden, när jag var med på ett möte.
Där bjöds vi på kaffe med smörgås och sen hembakad halloween-kaka.
Men det var bara att ignorera allt det goda som var framdukat och dricka det
svarta kaffet...och försöka undvika att titta på någon som satt och åt något.





Vid två-tiden blev jag påmind igen om att jag INTE få äta något, utan BARA titta.
Katja hade med sig hembakade munkar, som hon bjöd på.





Och på bordet vi satt vid, fanns även denna påse med morötter.
Åååh, vad goda dom såg ut!!!



Ja, det var några bilder på dagens frestelser....än så länge.
Många mer har det blivit och många till kommer det att bli.
Men, men....det är bara att bita ihop och tänka att nu är det "bara" 6 veckor kvar.



Jag försökte ta lite kort på mina arbetskamrater, men det var inte så där
jätte populärt.....många som sa nej till det.
Men några fick jag föreviga och sätta ut här på bloggen.





Här har vi Göran/Olga/Falcon/Raggarn...... ja, kärt barn har många namn.
Och visst, han är våran egna glädjespridare.....skämtare....hustomte....osv.





Här sitter Marie och gör ett lindningsjobb..... när jobbet är färdigt ska hela
mojängen vara inlindad på ett speciellt sätt.





Christina packar ner färdiglindade mojänger, i en annan variant.





Här sitter Anette och gör något jobb med kopparrullar..... hmmm...undra om det
är någon sorts brytare dom monterar ihop???





Här har vi Mats, som också ville smaka på Katjas munkar.





På jobbet har vi många djurvänner.
Dom har ordnat med tre olika matställen och de små fåglarna.
Det här är ett av dom.
Här finns egengjord talgbollar....köpta talgbollar....kokosnötter.....fågelfrön...nötter...
Jaa-a....de fåglar som har hittat hit, behöver inte sakna något i vinter.


Ja, det var ett litet reportage om min arbetsplats, idag.


När jag kom hem, så var himlen så här röd och fin.






Trackback
RSS 2.0