Kupolen.......



På förmiddagen kom jag hastigt och lustigt på att man kanske skulle åka
till Borlänge och Kupolen. Mattias var i behov av en andra vinterjacka och ett
par till vinterskor. Så strax före lunch åkte hela familjen mot Borlänge.





Vägen till Borlänge, via Ulvshyttan, var dålig.
Den var moddig, spårig och hal, på vissa ställen.





När vi kom till Kupolen, så insåg vi att halva Dalarna hade också kommit på
att åka till Kupolen idag. Parkeringarna var smockfulla.
Men vi hade tur att hitta en ledig plats vid Julas ingång.
Ja, tur och tur. Hasse gjorde en lite fräckis.
För när vi åkte på vägen, så såg Hasse hur en plats blev ledig. Men vi hade flera
bilar framför oss, så någon av dom skulle ju hinna ta den.
Men siddu det ville inte Hasse. Så han ginade till parkeringen via gångbanan!
Och då hann vi ta platsen först....hahahahah.





Efter att ha besökt två skoaffärer, så hade vi lyckats handla ett par skor åt
Mattias och ett par åt mig. Skönt!
Sen var det bara att leta reda på en jacka åt Mattias.





När vi hade varit inne i den första sportaffären och skulle gå vidare till
den andra, så träffade vi på Jonas och Katja som också var på Kupolen och shoppade.
(Som sagt, halva Dalarna var ju där.....).





Vid den nedersta planen hade dom provsmakning av Marabous nyaste choklader.
Det var många som ville smaka.





Inne på Stadium hittade vi till slut en jacka som Mattias ville ha.
Och eftersom halva Dalarna var på Kupolen, så var det så varmt överallt och
långa köer till kassan.
Så medans Hasse stog och köade i kassan, så gick jag ut och satte mig
utanför och knäppte detta kort (vet ej vad affären heter, men den är brevid Stadium
på andra våningen).





Sen kom Mattias på att han skulle ha ett nytt dataspel.
Men jag var så varm och röksugen, så jag gick ut medans Hasse, Mattias och
Johanna gick iväg till spelbutiken.
Johanna kom före Hasse och Mattias och hon hade köpt med sig vatten åt mig.
Åh, vad gulligt!!! För jag var törstig!
Köpte först en Ramlösa på ett ställe (hade inget annat för mig), men den kunde jag
inte dricka....för jag blev och må lite konstigt i magen. Så då fick det va!





När vi var färdiga på Kupolen, åkte vi till Burger Kings Drive-in.
Kidsen var hungriga.





Sen var det bara att åka hemåt igen....sköööönt!
Gissa om det luktade gott i bilen av maten som kidsen mumsade i sig????



Trackback
RSS 2.0