Anmäld för stöld..........

Nu har vi varit iväg och pysslat.
Det var roligt och trevligt!
Jag håller på med en uggla av filttyg.

När jag kom hem så undrade Hasse varför jag hade
lösenord på bloggen.
VA!?!?! Fattade ingenting.
Jag har väl inte lösenords skyddat den.
Så jag var tvungen att kolla upp detta.
Och mycket riktigt...det var lösenord för att komma åt
att titta på bloggen.
Hmmmm....fattade ingenting.... tills jag tittade i mailen. sen senare.
Där fick jag förklaringen till allt.

Jag hade blivit anmäld för stöld av bilder, från en webbutik.

Så nu har jag tagit bort några inlägg som innehöll deras bilder.
Ja, dom jag vet i alla fall.

Och visst, jag har väl hört talas om och läst någon gång om upphovsskyddade
bilder. Men ärligt talat så har jag väl inte tänkt på det när jag
har letat bilder.... ja, jag vet faktiskt inte vad jag har tänkt på....ja, om
överhuvudtaget ens har tänkt på något?????
(vad det gäller om upphovsrätten).

Men det är ju absolut inget illa menat från min sida... jag vill ju bara
visa dessa bilder av olika anledningar.

Och så trodde jag faktiskt att om man länkade till bilden, så
var det okej att använda den....men tydligen inte.

Men från och med nu lär jag börja tänka noga på upphovsrätten
på bilder....om det står något om det på den sida jag hittar
en bild på... och som jag vill visa här på min blogg.

Så försvinner det inlägg med bilder på, så är det för att jag
måste ta bort dom.... pga av upphovsrätten till dom.
Tråkigt i så fall..... tycker jag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0