En ny yllesjal..........

Jag tror jag har kommit in en trötthets svacka...igen.
För efter jobbet så somnade jag sittande på soffan.

När jag vaknade till, av att jag blev väckt, så var
kidsens storasyster Sofia här.
Det är alltid lika trevligt och träffas!
Hon skulle åka hem idag, så få se när vi ses nästa gång?

Idag på kvällen var jag iväg på vävningen.
Idag blev jag färdig med min fjärde dyna. Nu är det
bara en kvar att göra.

Yllesjalarna som vi har vävt, togs ur från vävstolen idag.
Så nu får man en ny och varm sjal till vintern.

Ähum.... eftersom jag inte är så duktig på att fixa det sista
med mina saker som jag har vävt....typ fålla, göra fransar....osv....
så frågade jag lite snällt våran "fröken" om hon kunde
fixa fransarna och rugga upp min sjal.
Och snäll som hon är, så skulle hon fixa det.
Tur för mig, för då hinner jag använda den i år....hahahhaha.
Värre är det med allt som jag har gjort hittills....dom ligger så
fint så i en hög och väntar på att jag ska fixa det sista med dom.
Hmmmm.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0