På backad.......

Idag var det segt på jobbet.... för jag var trött och
insperatinslös. Men, men.... det var bara att gilla läget ändå....
och göra undan jobben och serva folk hit och dit.

När jag åkte från jobbet, så var det i vanlig ordning
köbildning vid utfarten till "stora vägen".
Nu hade jag en bil före mig och 10 st bakom mig.
Bilen framför mig skulle in mot stan och så även jag.
När vi står där och väntar på att få fritt fram, så kommer det en
buss från Smb hållet och ska svänga in mot jobbet.
Det är väl inte så där jätte gott om plats där, så när bussen
svängde in mot oss, så blev det lite trångt.
Bussens långsida höll på att ramma in i bilen framför mig.
Så han som satt i bilen framför mig, satt i backen och backade bakåt på
en och samma gång... och packade på mig.
Men hade han inte backat så hade bussens långsida rammat in i
hans ena framskärm.
Jag tror inte han hann tänka på att det stog bilar bakom honom...
jag tror han agerade i panik.
Men tur som var så stog han inte på gasen, så när han körde in i mig så
var det inte med så hög fart.... och det blev inga synliga skador på
våra bilar.... inte vad vi såg då i alla fall.
Personligen så tycker jag att busschauffören borde ha haft bättre koll på att
det var lite för snävt för den att svänga in där, när det var
en bilkö där....och att vi längst fram stog mer åt vänster i våran "fil".
Ja, ja....tur i oturen att det inte blev något värre av alltihop.

När jag hämtat upp Johanna så åkte vi hemåt och till brorsan och dom.
Nellie hade sin högra arm i gips. Hon hade skadat armen i söndags.
Jag vet inte om det var en spricka i benet eller om den var bruten.
Det fick jag inte riktigt klart för mig.
Men gipsad var hon och ont hade hon. Stackars liten!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0