Cernitlera.......

Idag var det mycket lugnare på jobbet, gudskelov!
Dels var cheferna på möten och sen var det många som
slutade efter halva dagen...och vissa var helt lediga...och
en del är sjuka.
Eftermiddagen var ljuvligt tyst och lugn. Det var länge sen
jag upplevde en sån "tyst" dag, på jobbet.
Ingen mycket spring på kontoret.... och tyst och stilla i korridoren.
Sköööönt!!!!

Hasse är fortfarande krasslig. Idag har han även en jävulusisk
huvudvärk...enligt honom själv då.

Mattias kom hem för ett tag sen och nu sitter han
vid datorn inne på sitt rum.

Johanna drog iväg till en kompis för någon timme sen.

Själv har jag pysslat lite.
Jag har ju fått min cernitlera, så jag blev så nyfiken på att göra
något.... ja, alltså prova.
Och det var faktiskt inte det lättaste.... för degen var hård... så man
fick knåda den ett tag så den blev lite mjukare.
Sen färgade de färgade leran av sig på fingrarna, så man var ju
tvungen att tvätta  händerna hela tiden...nästan i alla fall.
Sen hade jag inga som helst idéer på vad jag skulle försöka göra.

Men jag pysslade lite snabbt ihop några enkla hjärtan.
Mattias som kom hem när jag höll på med leran, ville också prova
att göra något. Han gjorde en skylt till sin dörr.











Trackback
RSS 2.0