Mina två små på axeln........

Regn ute = städa inne eller pyssla och mysa.

Hmmmm.... det sista lockar ju mer.
Men det första är mer behövligt.
Så då blir det en kamp mellan de "två små på axlarna", djävulen och ängeln.
Eller den onde och den gode.... eller samvetet....eller vad man nu
vill och väljer att kalla det?

Mina två små på axlarna låter nog så här idag:

Ängeln: - Tänk vad nöjd och belåten du blir efter att
du har städat och röjt lite.


Djävulen: -Äsch, skit i det! Det försvinner ingenstans.
Låt någon annan städa om dom vill.
Tänk på att man ska ha det roligt och skönt på sin lediga dag.


Ängeln: -Ja, men tänk att det är ju just på din lediga dag
du hinner städa.... och orkar mer då.
Sen kan du ju belöna dig själv med mys och/eller pyssel.


Djävulen: -Ja, men herre guuuud. Det finns väl fler dagar
på detta år. Varför just idag?? Varför göra något som man
kan skjuta upp till någon annan dag?


Ängeln: - Varför skjuta upp det?. Det blir ju bara ett till
stress moment för dig. Ingenting försvinner ju...det bara
läggs på i "måste" högen.

Och så vidare....och så vidare..... argumenten mellan dessa
två små kan bli huuuuur lång som helst.
Vem som vinner???

Hmmmm....det återstår att se.




Kommentarer
Postat av: Jane

Hej Jaana!



Jag har kommit på hur man gör för att bestämma sej:

man sätter "jag vill" framför, då har du att välja på att "jag vill städa" eller "jag vill mysa och pyssla".

Måste och borde tas bort, valet blir enkelt eller hur?



Livet ska inte fyllas av dagar, dagarna ska fyllas av liv.



kram

janr

2010-09-25 @ 11:29:04
Postat av: Jaana

Jane: Ja, det var klokt tänkt av dig. Valet blir ju lättare då. Ska försöka komma ihåg tipset :)



Kram!

2010-09-25 @ 16:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0