Pysseltant och drömmare.......

Förmiddagen var lugn. Vi var bara hemma.
Klockan 13.00 började Hasse sitt eftermiddagsskift och
den slutar kl. 22.00 ikväll.

Sen eftermiddag snodde jag ihop en trolldeg och sen åkte
jag hem till busungarna. Jag hade ju lovat Nellie sen länge
att hon och jag skulle pyssla med trolldeg. Men det har
bara inte blivit av..... förrens i dag.

Så när jag kom dit idag blev hon så glad.
Lilla Molly var också med hela tiden och pysslade.

Men idag hade jag dålig fantasi, så jag hade lite svårt
att komma på vad jag skulle göra av trolldegen ( som
jag inte redan hade gjort sen förut).

Men vi hade det trevligt och all deg gick åt.

Efter pysslandet åkte jag vidare hem till Teresa.
Vi hamnade i hennes mysiga och ljusa vardagsrum.
Ja, alla hennes rum är ljusa.... och mysiga.
Åh, jag vill också ha ljusa färger på väggarna här hemma!!!
Men det är ju så mycket jobb...puh... och jag vet ej
om jag klara av det med mina axlar???

Nä, man skulle ha en fet plånbok och ett fett bankkonto.
Då kunde man få allt fixat av hantverkare i stället.
Vilken dröm!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0