Vad ska jag göra idag?????.............

Lördag och en ledig dag.
Hmmmm..... vad ska man hitta på att göra då?

Fotosafari? Nej, det är för blött och grått väder för.
Just nu i alla fall och just idag.
För visst kan man ta kort i alla väder, bara man
känner för det.

Grängesbergsmarknad? Nej, till den har jag ingen
längtan efter. Dels är det ju inte så bra väder, än i alla fall.
Och sen tycker jag att den marknaden i sig är inget att hänga i julgranen.
För sist vi var dit, så tyckte jag det var bara samma saker
i alla stånden.... och det var inte mycket att välja på.
Nä, ska jag gå på någon höstmarknad i år, så får det
bli Rättviks marknad. Ja, om vädret är skapligt då.

Besökar-dag? Nej, det känner jag ingen ro till.

Göra-ingenting-dag? Nej, det känner jag inte heller för.
Känner att jag MÅSTE göra NÅGOT av allt som har
blivit lite åtsido satt....hmmmmm.
Vad ska man välja????
Jag tror det får bli lite storstädning av några rum.
Så där att man städar ALLT.... från att gå igenom
alla skåp, hyllor, lådor....osv... och rensa bort allt "onödigt".
Och sen att man torkar och dammar av ALLT...osv....osv.

Jag tänkte gå loss först på toan nere.
Där behövs en rejäl rensning i skåpen och hyllorna.
All smink, krämer och vad man nu kan tänkas ha, det ska
jag gå igenom och sortera. Och det man inte ha använt på länge,
det åker ner i soppåsen.
Samma gäller det alla dessa "hundra" schampo och
duschtvåls flaskorna man ha i duschen.
Dom produkter man inte är riktigt nöjd med, ryker idag.
Samma gäller det dom här flaskorna som det är en liten
skvätt kvar i och som man har ställt upp och ner....för att
få ut det sista. Men sen har man ändå lämnat dom flaskorna
och börjat på en ny och full flaska.

Och har jag städar lusten kvar i mig, när toan är färdig städad,
ja då ska jag gå lös på hallen nere på.
Där ska det sorteras bort en massa skor och kläder.... och
en massa annat bröte som inte hör hemma i hallen.

Jaa-a.... sen får vi väl se vad som händer?

Hasse var nyss upp på taket och sotade skortstenen.
Så inte vet jag om han också känner samma som mig, att det
är en donar-fixar-dag idag????
Eller om det bara var det han hade tänkt göra idag????




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0