En jävla dag idag.......

Idag har det varit en jävla dag, inte min dag i alla fall.

På jobbet var det omöjligt att få arbetsro.
Jag försökte ett antal gånger med att jobba, men
jag blev avbruten HELA tiden och HELA dagen.
Jag överdriver inte nu.
Det har gått i ett med något annat än vad jag skulle ha gjort.
Har det inte varit att jag har fått agera som ett ombud, så har
det varit hundra onödiga frågor, hjälp med att kopiera, hämta
saker från arkivet, fixa utskrifter åt chefer, hämta fakta åt chefer,
skriva lappar åt chefer, lösa andras problem, skriva namnlappar
med dynamo, plasta in papper med laminatorn, leta på telefonnummer
på Eniro, förklara tusen saker åt anställda, rätta till andras fel, hjälpa
att fylla i blanketter åt anställda, svara hela tiden på var
någon chef befann sig...när någon anställd letade efter dom, prata
med någon anställds make, bli avbruten av olika besökare, bli inblandad
i andras problem och bekymmer...mot min vilja
..... och hundra andra saker.

Nä, någon arbetsro blev det inte idag.... alla röck och slet i mig
och sen var det hög ljudnivå i korridoren utanför.... suck.

Så jag lämnade jobbet med ett tungt och värkande huvud och
med en kropp som var uppstressad.

Jag slutade strax före kl. 14.00 idag, för jag skulle till Skönvikt.
När jag kom dit, så fick jag till svar att jag stog inte uppskriven idag.
Men vad faaa-an, jag fick ju två nya tider av sköterskan för två veckor sen.
Men varken tiden idag eller den om två veckor fanns uppskrivet.
Och sköterskan som jag skulle träffa var ändå hemma och sjuk, fick jag till svar.
Och inte var det någon idé att jag kom dit till den andra bokade tiden, sa hon
i receptionen. Hon skulle tala om för sköterskan att höra av sig till mig och
fixa nya tider i stället.
Men när jag ändå var där, så frågade jag om någon kunde väga mig.
Nej, men dom hade ett rum där man kunde få väga sig själv.
Sagt och gjort. Och resultatet blev att nu har jag nått mitt första mål.
Jag har gått ner 10 kilo!!!
Så det är jag jätte nöjd med!!!
Så det blev något positivt med resan till Säter idag......

Om cirka en timme ska jag iväg, igen.
Idag börjar nämligen akvarellen igen.... jihhuuuuu....kul!!!
Så förhoppningsvis får jag avsluta denna jobbiga dag med något
roligt och rogivande......




Kommentarer
Postat av: Johannaaa

Så himmlans stolt över dig mammsen! <3

2010-09-23 @ 23:47:53
Postat av: Jaana

Johannaaa: Tack gumman! <3 <3 <3



Kram!!!

2010-09-24 @ 07:51:44
Postat av: Lina

Såå jäkla stolta över dig är vi här på Nygatan!!! fortsätt att kämpa på du är så duktig:) kram

2010-09-24 @ 09:11:38
Postat av: Karina

Ja, du verkar ha haft en riktig skitdag! Vad är det för praktarslen de har som inte skriver upp kundbesök?!?



Ett STORT GRATTIS till minskningen av 10 kilo!!!

2010-09-24 @ 11:22:09
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Lena

Grattis!



Kram Lena

2010-09-24 @ 15:14:57
Postat av: Jaana

Lina, Karina o Lena: Tack så mycket!!!! :)



Kram!!!

2010-09-24 @ 15:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0