Säter och Mig & Alice.........

Det har ju varit toppen väder idag.
Hasse hann inte mer än hem från jobbet idag, så tog
han fram sin motorcykel och åkte ut på en tur.

Eftersom både jag och Johanna känner oss lite bättre, så
var vi helt enkelt tvugna att lämna hemmets fyra väggar
och bege oss ut på en "fotosafari", ute i det sköna solskenet.

Trots att Säter ligger så nära oss och man har åkt förbi och
genom där tusen gånger.... och man har varit dit till Skönvikt och
Säterdalen, så har jag aldrig gått inne i centrum.
Och eftersom dom har en hel del äldre hus i Säter, så blev
jag nyfiken på att se den delen av cityn.... och ha en
"fotosafari" där.

Sagt och gjort!

Senare på eftermiddagen åkte jag och Johanna till Säter.
Det var riktigt fint och mysigt bland de äldre husen... och väldigt
lugnt och fridfullt... ja, i alla fall när vi var där.
















































Här tog själva "fotosafarin" slut.
Det bara blev så..... trots att vi inte sett allt... och trots att vi inte hade tänkt
gå in i några affärer. Men vi bara drogs in i affären....hahhahaha.
Jag som egentligen inte gillar att shoppa.... hmmmm... kanske den glömda
shoppingbegäret håller på att väckas till liv igen????

När vi klev in i butiken så var de äldre husen och "fotosafarin" ett minne blott.
Nu förvandlades "safarin" till en hysterisk shoppingresa istället....hahahhahah.

Jag tog lite bilder inne i affären.... för det fanns så mycket fint där.
Jag och Johanna gick runt och dreglade och ville ha det mesta......







































Jaaa-a, det blev en del inhandlat från denna äffär.

När vi handlat färdig och gick ut och vandrade gatan ner mot bilen, så fick jag
väl syn på lite "shabby chic" grejer i färgbutikens skyltfönster.
Och eftersom mitt hat till shopping var bortglömt för tillfället, så gick vi
in där och shoppade lite prylar.

När vi kom fram till bilen, som stog parkerad framför Lindens Möbler, så
fick vi för oss att vi skulle gå in där och kolla.
Dom hade också lite "shabby chic" grejer.... som vi shoppade av.

Sen fick det räcka!



Trackback
RSS 2.0