Karlavagnen........

Jag brukar vilja ha det tyst, mörkt och svalt när jag ska sova.
Hasse däremot vill gärna lyssna på radion när han ska sova.
Och det gör han och det har inte varit några problem med det.
För oftast så lägger vi oss inte samtidigt. Han brukar oftast
gå och lägga sig före mig.
Då sätter han på radion på timer, en timme.
Och när jag sen kommer och ska lägga mig, så är antingen
radion avstängd eller så är det lite kvar av timer-tiden.

Men hur som helst, så har jag ju nu under årens lopp med
Hasse som sängparter, fått höra en del radio.
Och oftast så är det ju "Karlavagnen"  som är på.

Det är faktiskt ett bra program!

"Karlavagnen" går på P4, Måndag - fredag kl. 21.40 -24.00.
"Karlavagnen" är Sveriges största samtalsrum.
Där får alla göra sin mening hörd varje vardagskväll, året runt.
De flesta kvällar har redaktionen valt ett ämne för kvällen och ibland
är ämnet fritt. Då är det lyssnarna själva som avgör vad det ska
pratas om.... ja, de lyssnarna som ringer in till Karlavagnen.
Idag är samtalsämnet: Sagor.
Och idag börjar faktiskt programmet lite senare, av någon
anledning. Den börjar inte förrens kl. 23.07.

Så trots att jag brukar vilja ha tyst när jag ska sova, så brukar
jag även vilja höra på just "Karlavagnen", om jag går och
lägger mig under deras sändningstid.
Men BARA det programmet!

Det är roligt att höra när folk ringer in och berättar sin mening,
erfarenhet, uppfattning m.m om ett speciellt ämne.
Sen är det även lite musik i programmet.

Så jag kan verkligen rekommendera programmet "Karlavagnen"!
Vill du lyssna på radion på kvällarna för att varva ner dig....eller
du vill ha radion på i bakgrunden.... eller om du ska till och lägga dig och
ha samma "behov" som Hasse.... ja, då tycker jag att du ska ratta in
"Karlavagnen" på din radion.

Jag har aldrig lyssnat på det programmet före innan jag träffade
Hasse, och fick hans "säng-ritualer" på köpet....hahahhahah.
Men tydligen har det programmet funnits sen 18 januari 1993.



Trackback
RSS 2.0