Donar-, fixar- och städdag..........

Idag har jag en sån där dag, när jag inte har
duschat nu på morgonen....utan duschen blir ikväll.
Med andra ord: Jag har en donar-, fixar- och städdag!

Började imorse med att sortera lorttvätten i högar (ja, jag
är en sån där som måste tvätta efter färger....ja, jag blandar
inte olika mörka färger med varandra eller ljusa.
Nä, jag har enbart en färg i mina tvätthögar).

Sen laddade jag tvättmaskinen med en del av den svarta tvätthögen.
(Svarta högen är ALLTID störst).

Sen har jag och Hasse betat av ännu en av alla dessa vårsysslor.
Vi har vårstädat Saaben..... alltså har vi städat ur den, med en massa
skräp och bröten, dammsugit den invändigt,
den har blivit avtorkad överallt invändigt, bilrutorna har blivit putsade
invändigt och till sist har den blivit tvättad utvändigt.
Åh, vad skönt med en nyputsad och nytvättad bil.... så länge det varar.

Medans vi var ute på gården och fixade med bilen, kom Seppo förbi och
hämtade upp Mattias. Dom skulle ut på en långpromenad.

Johanna skulle också har varit med på promenaden, men så blev det inte.
För hon sover FORTFARANDE!!!!!

Jag fattar inte hur man kan vara så trött? (ja, om jag för en minut
glömmer bort min egen ungdom...ähum...).

Nä, nu ska jag ner och äta lite lunch (rester från igår) och sen får
vi se vad jag hittar på att göra.... av alla dessa TUSEN saker som
finns med på ens "måste-göra-lista".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0