Trädgårdsjobb......

På eftermiddagen gick jag ut och rensade våra
blomrabatter.... i gassande solsken...puuuh.

När Hasse kom hem från jobbet hjälpte han till med
trädgårdssysslorna.

Sen senare kom även Johanna ut och hjälpte till.

Här kommer några före och efter bilder på våra blomrabatter.
En viss skillnad blev det ju.... och nu ser man ju hur
mycket grönt det är i rabatterna.


















Den här rabatten är i skugga, den största delen av dagen...och det märks...
för här har det inte kommit upp så mycket ännu... men det är på gång....

Rabatterna grovrensade jag....orkade inte mer....för det blev så
varmt i solen. Ska "finputsa" någon annan dag.....





Sen fortsatte vi med trädgårdsjobbet på andra delen av huset.
Där började jag att rensa en rabatt och Johanna började med klippa av
grenar från träden/buskarna som finns i samma rabatt.
Hon "tunnade" ur träden/buskarna och sen tog hon bort grenar som
hängde ut för långt och bara var ivägen.

I bakgrunden syns mera vårjobb för oss....vedhögen!





I många år har vi pratat om att ta bort denna stora tuja.
Men det har bara blivit en massa prat.....och inget annat.
Samma diskussion uppstog idag med.
Så jag sa åt Hasse att det är väl bara att såga ner den och sen är det
problemet ur världen. Nästa problem blir ju vad vi ska göra med resten
av rabatten....men det får bli ett senare bekymmer.

Sagt och gjort!





Hasse hämtade motorsågen och gick lös på den stora tujan.
Tre eller om det var fyra gånger, åkte han med fullastad släpkärra, med tuja-avfall,
till majbrasan i Moga.





Ja, så här blev det att se ut, utan tujan i mitten.
Kvar blev två rhododendronbuskar.....

Ja, mer än så här blev det inte idag.
För sen kom Teresa och då avslutade jag mina sysslor, som jag ej hann klart med.
Men det gör inget. För jag har inte orkat så mycket mer....pga av smärtan
i axlarna och nacken.

Vi gick och satte oss på altanen och pratade och drack kall must.
Sen senare blev det pizza för oss alla och Teresa.

Sen var det bara duschen som gällde.
Och sen lite senare Big Brothers live-sändning.





Nu under påsk så har naturen riktigt "exploderat ut". Det har gått jättefort!
Det är grönt överallt!
Det är helt otroligt!






Trackback
RSS 2.0