Våran picknickkorg........

Så där ja!
Nu har jag/vi förberett allt till grillningen.

Jag har gjort två sallader....en vanlig grönsallad med olika
grönsaker i.....sen en annan sallad med tomat, gurka, majs,
rödlök och lite majonäs. Ja, och sen fick ju Mattias en egen sallad,
med bara isbergssallad och paprika.

Sen har jag hackat rödlök i en bytta, hällt i majskorn i en bytta.
Jag har gjort en egen kall sås, med olika kryddor, i gräddfil
och lite creme fraiche.
Sen ska vi även ta med en bytta med bearneisesås.

Hasse skärde köttet i skivor. Vi köpte en färdigmarinerad
ytterfilé....en jätte lång.
Sen har vi även med oss färdiga grillspett i marinad.
Korv med bröd ska vi också ha med... ifall någon inte vill ha kött.

Kokt potatis (med skalen på) har jag lindat in i folié.
Dom ska vi också grilla.

Majskolvar har vi också med för grillning.
Det är faktiskt första gången som vi ska grilla majs.
Det har bara inte blivit av förut... men många säger att det är så gott.
Ja, vi får väl se?

Köpt potatissallad ska också med i picknickkorgen....senap, ketchup
och gurkmajonäs....och kanske något annat som jag har glömt av just nu?

Och allt detta ska sköljas ner med Påskmust.

GOTT ska det bli!




Kommentarer
Postat av: Anonym

heter det skärde köttet eller heter det skar köttet? jag bara undrar.

2011-04-23 @ 16:22:26
Postat av: Jaana

Anonym: Oj, vilka "djupa" funderingar du har!

2011-04-23 @ 19:16:24
Postat av: Vävaren

Det heter skar, men vem fan bryr sig? Man fattar väl vad som menas ändå, eller hur???

2011-04-23 @ 20:58:49
Postat av: Johannaaa

I Smén säger vi skärde, och gör vi inte det skyller vi på att vi är finnar ;) haha

2011-04-24 @ 01:09:04
Postat av: Jaana

Vävaren: Ja, jag gör det...alltså fattar :)



Johannaaa: Hahhahaaaaa.... har inte kunnat säga det bättre själv...hahhahhahaaa...

2011-04-24 @ 10:08:07
Postat av: Vävaren

Som dalamänniska säger jag också "han har skärt upp köttet" fast jag vet att det heter skurit, jag säger även att "det har brunni i grillen" samt "hunn är lös."



Eftersom anonym har en åsikt om vår skrivna dialekt så lär väl denne gå i taket nu!

2011-04-24 @ 12:46:23
Postat av: Jaana

Vävaren: Jo, men så är det....



Kram!

2011-04-24 @ 13:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0