Kålpudding och skolstart......

Ännu en fin och skön dag, även om det i mellan åt såg
lite regnsjukt ut... .men vi klarade oss från regnet.

Efter jobbet somnade jag till framför tv:n, ett tag.
Det var väl inte riktigt meningen, men jag orkade inte hålla
ögonen öppna....hur jag än kämpade.

Min mamma har varit förbi här. Jag fick kålpudding av henne,
och hemgjord lingongele.
Åååh, det är ju så gott!!!
Men det är bara jag i familjen som äter det, och då blir det
inte att man gör iordning det här hemma.
Men när mina föräldrar gör kålpudding så brukar dom tänka
på mig och dela med sig av den.
Det är snällt av dom och jag uppskattar det verkligen!

Så imorgon blir det kålpudding till lunch, på jobbet.
Få se om man får några "klagomål" över att man har
med sig det?....för det luktar ju inte så gott av kål......

Jag och Johanna har även varit förbi hos brorsan och dom.
Frågade Nellie om hon var nervös eller pirrig inför skolstarten imorgon.
Hon ska ju börja ettan...stora flickan.
Men nej, det var hon inte.... för hon kände redan sin fröken....fick
jag till svar.

Lilla Molly hade lekt frisör med sig själv idag.
Halva luggen var borta.....nerklippt till hårroten....så gott som.
Hon såg så gullig ut med sin halva lugg....hahahhaaaa.

På kvällen var Teresa förbi här. Vi satt ute och pratade.
Det var riktigt skönt ute....tills solen gick ner helt....då blev det
lite kyligare och småfäna kom fram.....

Imorgon börjar Mattias skolan igen. Han börjar i sexan.
Jösses, va stor han har blivit....mammas lilla pojke.
Snart har jag väl en "finnig" tonåring i målbrottet....för tiden
den går så fort fram....ja, den bara rusar förbi en....känns det
som i alla fall......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0