Surströmming, pizza och kräftor......


Idag, på jobbet, var det några som åt surströmming tillsammans på lunchen.
Det är en tradition sen något år tillbaka.
Dom hade dukat upp ett långbord i kallförrådet.

Jag äter INTE surströmming. Jag tycker det luktar så jävla ILLA!
När jag skulle ta kort på surströmmingsätarna fick jag hålla för näsan.
Men den hemska doften spred sig ju överallt..... till och med in.
Så man slapp inte undan den....hur man än försökte.




För min del blev det pizza till lunch idag. Vi var några stycken som gick ihop
och åt tillsammans.

Just nu är Hasse iväg och skjutsar Mattias och Johanna till Ludvika.
Dom ska sova över hos sin pappa, där även deras storebror Martin är på besök.

Idag är det kräftfiske i sjön Barken.
Några år tillbaka har ju även vi varit iväg och fiskat kräftor, men inte i år.
Först blev jag lite besviken över att det inte blev något, men just nu
är jag glad för att vi är inomhus och hemma.
Det spöregnar ute, och det har väl hållt på sen ca kl. 16.30.
Och enligt väderleksrapporten så skulle det regna tills imorgon.

Vi har varit och fiskat kräftor när det har varit regnväder och det är inte kul.
Allt blir till sist fuktigt och blött.... och man blir kall och frusen......

Så det känns helt okej att jag missade årets kräftfiske.....just nu i alla fall.



Trackback
RSS 2.0