6 timmars loppistur.......

Imorse, strax efter klockan 09.00, åkte jag och Anette till Ludvika på loppis.
Anettes dotter Johanna med familj följde också med.

Innan vi åkte till Hammarbackens loppis så hämtade vi upp Johanna.
Hon och Mattias har varit hemma hos deras pappa sen igår kväll.




Det var mycket folk i rörelse. Man träffade på många bekanta och vissa bekanta
som man inte har sett på år och dagar. Sen missade jag säkert många bekanta.....för
man går ju mest och tittar på alla dessa saker som finns på borden.... och det fanns det gott om.








Vi hann inte gå många meter förrens både Johanna och Anette fyndade
och shoppade loss.....ja, jag hade inte väntat mig något annat heller.....hihihiiii.




Melvin gick mest och tittade efter leksaksbilar som han kunde tänkas vilja ha.
Och många bilar blev det.




Idag har vi ju jätte fint väder med sol och värme.
När man gick mellan loppisborden blev det väldigt varmt i solen.
Luften stog ju alldeles stilla där.

Så efter ett tag gick vi till serveringen och satt oss i skuggan och fikade lite.
Sen var det bara att fortsätta och kolla in resten av borden.

Jag fyndade ingenting till mig själv.... som är kanska ovanligt.
Men jag har så mycket "bröte" redan, så jag måste lugna ner mig ett tag....
tills jag får undan och bort lite saker här hemma.

Men Anette, och båda Johannorna fyndade desto mer.




Efter Hammarbackens loppis åkte vi till Gammelgårdens loppis.
Samma sak här.....mycket folk och väldigt varmt i solen.....och jag köpte
ingenting till mig själv, medans Anette och Johannorna köpte desto mer.












Efter en stund sökte vi upp sittplatser i skuggan och pustade ut ett tag.
Gudars va skönt det var i skuggan och där fläktade det även.

Lilla Melvin tog fram sina nyinköpta bilar och radade upp dom och lekte med dom.

Efter en stunds vila fortsatte vi att titta på de kvarvarande borden.
Men jag gick snabbt förbi dom, för det var så hett där.... mitt i solen.




När vi loppat färdigt åkte vi till Hillängens korvkiosk och köpte oss lite mat.
Även här var det mycket folk, så vi fick stå och köa en lång stund innan vi ens
fick beställa något.

När vi ätit färdigt åkte Johanna med familj hem och jag, Anette och Johanna
åkte till Seppo. Vi skulle dit och hämta upp Mattias. Kidsen skulle med oss hem.

När vi sen äntligen var hemma igen, så var klockan några minuter över 15.00.
Tiden går fort när man har det trevligt och roligt.



Trackback
RSS 2.0