Födelsedagsfika x 3..........

Förmiddagen har gått åt att förbereda för eftermiddagens
födelsedagsfika x 3.... ja, den ihopslagna fikat för Johanna, Mattias och Hasse,
som ju alla fyller år inom 19 dagar.....från den första till den sista födelsedagsbarnet.




Jag har gjort två tårtor, med lite assistans av Hasse.




Hasse ville även smeta på grädden på en av tårtorna och sen dekorera den.




Sen gjorde jag en dubbelsats av chokladbollar.
Men strösslet jag köpte igår räckte inte till alla bollarna..... och kokosflingorna var
helt slut här hemma, så då fick några bollar vara helt bruna.
Ja, jag vet....man kan ha pärlsocker på dom....men nej....kände inte för det.

Resten av fikabrödet har jag köpt.... lättast och bekvämast så.

Nu är det bara fikagästerna som saknas!



Trackback
RSS 2.0