Fullt med papper och dåligt med grus/sand.......

Idag var det en sån där dag när jag har fullt upp på jobbet....
och hur jag än försöker jobba undan så känns det som om jag
inte kom någon vart..... det är papper överallt!
Så fort man får undan lite papper, så dimper det ner mer papper
på skrivbordet.....

På den ljusa delen av eftermiddagen skjutsade jag runt på Johanna.
Då slapp hon gå och halka runt överallt när hon skulle göra
olika ärenden.

Det är ju så förbaskat halt överallt!
Och skulle det mot förmodan inte vara så halt, så är det moddigt
och blött där.
Grus och sand är sällsynt på gatorna och trottoarerna.....det är väl
någon "snål-vääner" som har håller i grus/sandhinken.

När vi var till Apoteket, så tänkte vi passa på att ta hem sån där
påse med gratis grus, som kommunen har i lådor lite här och där.
För vi skulle behöva det på våran uppfart, som är som en skridskobana.
Men, men....lådorna gapade tomma!
Det lär väl ha gått åt som smör i solsken idag......

Den mörka delen av eftermiddagen har jag och Johanna suttit i köket och
pysslat lite. Vi har gjort några ordtavlor på vita canvasramar.
Vi har två stora canvasramar kvar att skriva på..... men det får bli en
annan dag.........




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0