Lucia och födelsedagsfika.......

Idag var jag tillbaka på jobbet igen, på halvtid.

Klockan 09.30 fick vi besök av ett luciatåg.
Det var lågstadiebarn från någon av skolorna i Ludvika.
Det var så fint och gulligt!

Efter luciasångerna blev det lussefika....pepparkaka och lussebulle.
Jag tog min första och sista lussebulle för den här julen.
Jag brukar ta en lussebulle, "bara för att", om det bjuds vid lucia.
Egentligen är jag inte så förtjust i saffransbulle, men det brukar kunna
bli en om året....för det hör liksom till själva luciafirandet.....enligt mid då.

När jag kom hem från jobbet började jag göra en tårta, med lite
assistans från Hasse och Johanna.

När tårtan var gjord, så var det bara att invänta på att födelsedagsbarnet
skulle komma hem från skolan.





Sen blev det födelsedagsfika.



Trackback
RSS 2.0