V.I.P-gängets julknytis.........















Idag hade vi, "V.I.P-gänget" på jobbet, vårat årliga julknytis.
Då brukar vi sitta inne i konferansrummet, om det är ledigt, och äta och mysa.

Det är verkligen en trevlig tradition vi har skapat. Alla får bidraga med något till
julbordet. En del gör mat och en del köper något till julbordet.
Själv har jag till exempel sagt ifrån, att jag vill inte kocka något.
Jag köper hellre något.... och i år köpte jag 8 st stora julmust en stor
skivbar Arbogapastej.

Det som brukar vara hemgjort på vårat julbord är Janssons frestelse
och köttbullar. Sen kan det variera lite.
I år hade vi även hembakat bröd, egen inlagd sill och egen gjord efterrätt.
Resten var köpt....och färdigt.
Ja, ägghalvorna kanske ligger mitt emellan....köpt och hemgjort?

Hur som haver, så var det jätte gott.....som vanligt.
Alla åt sig proppmätta....och en del åt sig helt fördärvade.....hahhahhaaaa.
Mysigt och trevligt var det också, även om vi satt mest tysta när vi åt....
för vi var så hungriga och det var så gott.... ingen hade riktigt tid att prata...hahahhhaa.

Efter maten hamnade nog de flesta av oss i paltkoma..... mer eller mindre.
Vid eftermiddagsfikat var många av oss fortfarande trötta och ögonen
kändes tunga. Usch, det är jobbigt när man blir så där mätt och sen kommer
den enorma tröttheten över en.....och man kan/får inte vila eller sova bort den.

Som vanligt så hade vi gjort mycket mat.
Maten som blev över räcker till minst en omgång till....och det blir
till lunchen imorgon.



Trackback
RSS 2.0