Årets sista dag.......

Började denna dagen, sista dagen på detta år, med att betala
räkningar....som jag har glömt att göra tidigare.
Minnet är bra, men väldigt kort.......

Vad händer idag då?

Ja, vi kör på med våran "nyårs tradition", sen några år tillbaka.
Vi blir hemma och har det skönt, mysigt och lugnt..... precis som vi vill ha det.

Vi ska även ha våran traditionella nyårsmeny:
Pitabröd som vi fyller med vitlök- och sojamarinerad lövbiff, som vi steker
i stekpannan och sen häller vi i grädde, mot slutet  ..... sallad gjord
på en massa goda grönsaker...... vitlökssås gjord på creme fraiche och majonäs.
Till maten kan vi välja på en massa olika drickbart..... som Pommac, Cola,
Must, Loka, Öl, Alkoholfritt vin, Alkoholfritt bubbel......eller bara vatten eller mjölk.

Morsan och farsan kommer, som vanligt.
Men i år kommer även våra söta "busfrön", Nellie och Molly hit.
Morsan och farsan ska nämligen vara barnvakt åt dom ikväll.
Det ska bli roligt och trevlig att ha med "busfröna"!

Ja, sen blir det väl smällare och raketer..... mycket godis och snacks....
vårat traditionella tolv-slaget.....osv.

Ja, vi får väl se hur det blir..... rapportera om det imorgon.....

Själv hoppas jag på att magen min ska tåla nyårsmenyn....är lite skeptisk....
har inte blivit helt återställ i magen.....suck.

Önskar er alla ett Gott Nytt År 2012!

Kram!




Kommentarer
Postat av: Karina

GOTT NYTT ÅR!

2011-12-31 @ 12:49:35
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Tack! =)

Detsamma till er med!



Kram!

2011-12-31 @ 14:40:33
Postat av: Sabine

Vi ar tilsammans med min sväger och är ockso hemma.

Vara dottrar är i Berlin och min mor hemma hos henne.

Gott nytt ar 2012!



Sabine

2011-12-31 @ 15:28:49
Postat av: Jaana

Sabine: Tack! =)

Detsamma till er med!



Kram!

2011-12-31 @ 20:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0