Fryser.....

Brrrr....sitter här och fryser.

Jag och Johanna var tidigare idag, på eftermiddagen, ute på fotosafari.
Vi var ute i ca 1½ timme.
Ibland var det skönt, om solen lyckades värma upp en.
Men för det mesta så var det riktigt kyligt ute....det bet rejält
i kinderna. Och om hakan frös jag...för jag var inte smart nog att
sätta på mig en halsduk...eller rättare sagt så glömde jag det.
Fingrarna frös jag också om....för jag tog av mig vantarna när jag
skulle ta kort. Men sen blev det för kallt så vantarna fick sitta på
händerna medans jag försökte ta kort....det var lite klumpigt.

Bilder från fotosafarit lägger jag ut sen senare.
Just nu laddar jag batteriet till kameran....för den var nästan så gott som
tom när jag hade fotograferat färdigt.

Efter safarin var jag och Johanna till Lina, Nellie och Molly. Marko jobbade.
Där var det fullt hus där....nästan.
Båda kidsen hade en varsin kompis hos sig, som var syskon och var där
med sin mamma....som i sin tur är Linas kompis.

Vi var där ett tag och jag fick mig en kopp med varmt och gott kaffe.

När vi kom hem igen, så var det bara Hasse som var hemma i
mörkret och tystnaden.
Mattias var hos någon kompis. Och nyss var Mattias hem och hämtade
pengar som han skulle ha till Brandten mat (kompisens familj skulle dit och äta).

Vi andra i familjen ska äta varma smörgåsar ikväll.
Det blir med köttfärs, grönsaker och kidsen vill även ha champinjonstuvning på.
Till smörgåsarna blir det en god sallad med olika grönsaker i.
Mmmmm....va gott!

Sen får vi se om man ska titta på den tredje deltävlingen av
Melodifestivalen, eller hur man ska göra???




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0