Lördag = ???

Lördag = Ledig dag = Städdag?
Hmmm....?

Ja, vi får väl se.....

Jag har då gjort ett litet ryck idag, på morgonen.
Jag har städat köket, ja, allt utom golvet..... det ska jag
gå ner och göra snart.
Ville inte dammsuga tidigare idag, när det fortfarande
var några familjemedlemmar som låg och sov.

Den enda som fortfarande ligger och sover, är Johanna.
Hon är familjens sjusovare, helt klart!

Hasse är vaken, fastän han har jobbat natt.
Han har till och med hunnit vara upp till Ludvika en sväng.

Mattias är också vaken, och då brukar det inte dröja länge
förrens hans rum börja fyllas på med kompisar.
Just nu är det i alla fall bara en kompis där inne.... och rätt så lugnt.

Idag kommer jag att lägga ut en massa inlägg på gamla vykort.
Jag har upptäckt en funktion här på bloggen.
Man kan nämligen göra ett inlägg och välja när det ska publiceras.
Ja, vilken tid och vilken dag. Då publiceras den automatisk då...den
tiden och dagen.




Kommentarer
Postat av: Karina

Städa lönar sig ju knappt. Mirack byter päls just nu, så när man precis stängt av dammsugaren så reser han sig upp, och då ligger det fullt med svarta tussar på hans plats som yr omkring.



Hade nyss dammsugit i köket en dag när jag skulle hälla upp matris från påsen till en burk. Påsen spricker på fel ställe och säkert en halv deciliter ris åker ner på golvet. Låter inte så mycket, men när man går omkring i det på golvet så känns det som mycket mer. Bara att ta fram sopen igen...

2011-02-26 @ 13:06:32
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se
Postat av: Jaana

Karina: Ja, jag har samma problem, fast med barn då =)

Man hinner knappt dammsuga färdigt, så är hallen grusig och köksgolvet fullt med smulor...suck.

Så visst är det väldigt tröstlöst att städa, för man hinner nästan aldrig njuta av resultatet....



Kram!

2011-02-26 @ 15:06:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0