Lappar med budskap........

På jobbet har vi en dörr (ja, vi har fler) som jag har öppnat
och gått igenom, hundratrettioelva gånger.
Och på den dörren har jag sett en liten lapp, men jag har aldrig
tänkt på vad det egentligen står på den.
Förrens IDAG!!!





Det här stog det....och det var ju en rolig liten lapp.

Så då kom jag på att jag skulle TITTA på andra lappar som sitter lite här och där.
Många av dom var "tråkiga" informationsskyltar eller lappar...om dittan och dattan.

Men jag hittade även några roliga lappar...med lite olika budskap.

Men ni skulle ha sett vilken huvudbry alla fick, när dom såg hur jag gick runt överallt
och tittade efter något.
Många följde mig med blicken hela tiden och med frågande ansikten.
Några var så nyfikna, så dom nöjde sig inte med att bara titta vad jag gjorde,
utan dom frågade också.

Så efter femtiotrettonde förklaringen och av ett evigt uttittande, gav jag
upp min jakt på roliga lappar.

Men jag hann ta kort på några.....





Den här var uppsatt på en av många lagerhyllor som finns ute på verkstaden......





Detta budskap hittade jag på en vägg....vid en så kallad "genomfartsled"....ja,
där många passerar och kan se den......





Detta lite "röriga" och "förvirrande" budskapet satt fast på en avskärmningsvägg.....





Den här hittade jag hos två damers arbetsplats.....ja, vid deras monteringsbord.
En av dom hade skrivit den, efter att ha läst samma citat i en tidning......





Den här fanns på en vägg vid en arbetshörna....f.d packningen, av gods..... och
nuvarande postsorteringen.... bland annat.....





Den här var brevid den förra lappen/bilden.......





Den här satt så fint uppsatt på dörren in till gods kontoret.......





Den här lappen hittade jag hos våran kvalitet- och miljösamordnares (tror jag....)
hörna......





Från samma hörna som förra lappen/bilden......





Samma som förra och förr, förra lappen/bilden......





Det här söta kortet fanns på en anslagstavla inne på gods kontoret......





Den här fanns på en av många informationstavlor som vi har uppsatta i en korridor....





Den här lappen hittade jag på ett väldigt konstigt ställe.
På en stor dörr inne i verkstaden.....mellan olika sektioner??



Trackback
RSS 2.0