Hjälpmedelscentralen i Borlänge......

Idag jobbade jag bara ½-dag.
För kl. 13.00 skulle jag vara på Hjälpmedelscentralen i Borlänge.

Hasse följde med mig som sällskap och som chaufför.
Vi åkte via Ulvshyttan och den vägen var ingen rolig....den var
spårig och hal. Men det var bara att åka lugnt och hoppas att
alla andra medtrafikanter också gjorde det.





Det var första gången jag var till Hjälpmedelscentralen.
Det var lätt att hitta dit. Den fanns nära Kupolen, brevid PK´s Möbler.

Jag var dit med min "snarkmaskin".
Dels för att en tekniker skulle kolla om jag hade rätt mask till maskinen.
Masken jag har nu får jag spänna så hårt åt för att den inte ska läcka...och
då får jag skavsår i nacken av banden.
Och sen skulle han göra service på maskinen.

Det tog väl cirka en timme hos teknikern.
Dels så skulle han tanka över all fakta från snarkmaskinens minneskort,
till hans dator. Och sen skulle han studera all info.
Teknikern tyckte även att jag skulle ha en mindre mask, så då fick jag
prova den ett tag och se om den kändes bra. Och det gjorde den.
Sen plockade han isär maskinen och böt ut ett batteri och blåste rent
i maskineriet. När han skruvat ihop maskinen igen, så var han tvungen att
kolla så att all info fanns kvar i den och att den funkade som den skulle.
Eftersom den nya masken var av en annan modell, så fick han undervisa mig hur
den funkar vid rengörning.
Han ändrade även lufttrycket i maskinen.
Och jag gick därifrån många hundralappar fattigare.
Har jag "tur" så blir det att kosta 500:- för mig, men har jag "otur", så
får jag betala något på 800:-.
Det berodde på den som bestämde, om den skulle ta ut full avgift på
det nya bandet på masken.
För om man byter ut en del inom ett år, så får man betala fullt pris för den.
Och jag fick ju ett nytt band för ca 11 månader sen.... som
redan var dåligt, enligt teknikern.....

Så få se i kväll/inatt om masken är lika bra som den kändes när jag provade den?

Eftersom varken jag eller Hasse hade hunnit äta någon lunch, så åkte vi
till Coop Forums resturang och åt.





Där tog vi varsin portion av Wallenbergare, mos, sås, gröna ärtor och vinbärsgelé.
Det var super gott!, tyckte vi båda.

När vi ätit färdigt och var propp mätta, gick vi in på självaste Coop och
handlade lite matvaror.

Sen åkte vi hem.

Hasse som var super trött, har nyss gått och lagt sig för att vila.
Själv gick jag upp hit till datorn för att blogga, innan det är dags för mig att
bege mig mot akvarellkursen.

Mattias har nyss kockat, korv och makaroner, med uppsikt och hjälp av Johanna.
Åh, skönt när kidsen kan fixa maten själva!



Trackback
RSS 2.0