Coco Thai......

Idag jobbade jag fram till kl. 13.00.
Hastigt och spontant bestämde jag mig för att ta eftermiddagen ledigt.

Ringde till Johanna och frågade om hon och jag skulle luncha tillsammans.
Johanna skulle ändå upp till L-vika, till ett möte, på eftermiddagen.

Så strax efter 13.00 klev jag och Johanna in på thairesturangen
"Coco Thai" (tror jag det stavas?).
Jösses, vad folk det var där!!!!
Så gott som fullt!
Men vi lyckades hitta ett bord, för två, som dom precis höll
på att duka av och torka.

Det var första gången som både jag och Johanna var
dit och åt, men inte sista gången.

Dom har ju lunchbuffé, så man kunde välja mellan lite olika
thailändska rätter.
Allt var jättegott... ja, förutom jordnötssåsen, som jag bara
tog lite av för att smaka.... och tur var väl det.... för det var inget för mig.
Sen var det en rätt som var väldigt stark i smaken.
Jag blev alldeles svettig på överläppen och det kändes som om
tungan höll på att brännas upp.

När vi lunchat färdigt gick vi in en snabbis på Pingstkyrkans seconhand.

När Johanna gick på sitt möte, så tog jag mig en promenad.
Först kändes det rätt så skönt, trots kylan.
Men efter ett tag var det INTE så skönt....det sved till ordentligt
i kinderna...för det blåser ju jämt i L-vika...brrrr.

Resten av dagen har jag bara varit hemma.

Jag lyckades väl även somna till på soffan för ett tag sen.
Jag tittade på en film, på tv:n, men den sista halvtimmen av
filmen missade jag...för då sov jag.

Just för tillfället är jag och Hasse ensamma hemma.
Johanna har gått iväg till en kompis och Mattias har gått till Bergakul.

Eftersom det är fredag, så inväntar jag på att "Let´s Dance" ska börja.
Och jag hoppas att mina favoriter, Figge och Frank, levererar
sina danser lika bra som dom har gjort hittills.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0