Hög mysfaktor......

Tröttheten börjar verka på mitt humör.
Jag är lite väl lätt retlig just nu och lätt irriterad.

På jobbet krånglar bl a lönesystemet och det går inte
att jobba där så som man vill.
Registreringen funkar inte som den ska... och då blir det
så mycket ogjort och det gillar jag inte.
För månadsskiftet närmar sig med stormsteg och då
ska allt vara fixat och rätt i lönesystemet.

Man blir lite frustrerad..... och ibland väldigt frustrerad.


När jag kom hem från jobbet, så började jag med att
laga iordning kvällsmaten.

När vi ätit färdig gick vi alla ner till Jonas och Katja, för att
titta på deras kamin.





Åh, vad mysigt det såg ut med kaminen, inne i vardagrummet.
Det sken så varmt och mysigt ifrån den.
Och varmt var det också!
Det var så rofyllt, mysigt och avslappnande att titta in i kaminen
och se hur lågorna "dansade" där inne......

En kamin har en hög mysfaktor!!!!
Och bonuset blir ju värmen, som man får "på köpet".

Så inte skulle jag ha något emot att ha en kamin inne i
vårat vardagsrum....typ.
Och framför kaminen skulle jag ha sköna, härliga, bekväma och mysiga
fåtöljer som man kunde sjunka ner i och bara mysa.

Vi blev kvar ett bra tag hos Jonas och Katja.... och beundrade
deras kamin....och fikade....och pratade.
Det var så trevligt!!!





Trackback
RSS 2.0