År 2011:s första inlägg här på bloggen.......

Här kommer årets första inlägg, om förra årets sista timmar.

Några timmar innan tolv-slaget, så tog vi det lugnt...med att
titta på tv:n och Mattias satt vid datorn.





Strax före tolv-slaget gick vi ut.
Mattias började med att smälla av det mindre smällarna...av alla dessa slag.





Hasse passade på att skotta av lite snö på gården.
Sen var han assistant åt Mattias....fixade med raketerna bl a.





Runt omkring oss smällde folk av raketer.... här och där.
Det är ju så fint att se raketerna mot den mörka himlen.
Sen är det ju mysigt med allt glittrande på himlen och alla dessa ljud (ja, om
dom inte är alldeles för höga.... typ riktiga smällar).





När vi var färdiga med smällare och raketer, så gick vi in.
Vi hann inte mer än in, så ringde telefonen.
Det var Johanna som undrade om jag kunde hämta henne och några till från
Ludvika och skjutsa dom till någon fest här i Smb.
Och eftersom jag var vaken, och inte hade hunnit förbereda mig för natta, så
åkte jag och hämtade dom.
Trodde att jag skulle vara själv ute och åka bil.
Men siddu det var jag inte!
Det var en hel del trafik efter riksvägen, åt båda hållen.
Samma sak i Ludvika och sen här i Smb.
Så det var nog antagligen fler som fick agera som privatchaufför åt
festa sugna människor......

Kom hem för ca en halvtimme sen.
Alla är fortfarande vakna här hemma, men Hasse är på väg att lägga sig.
Just nu ligger han och lyssnar på radion.
Men det står väl inte på förrens han "drar timmerstockar".

Jag och Mattias blir nog vakna ett litet tag till...... vid varsin dator.



Trackback
RSS 2.0