Ingen ströbröd eller grädde.....

Ibland går saker och ting emot en.
Som idag till exempel, vid matlagningen.

Jag hade tänkt göra antingen köttfärslimpa eller pannbiffar
till lunch idag.
Men då upptäckte jag att vi hade ingen ströbröd hemma.
Jahapp, då var det bara att komma på något annat att göra
av köttfärsen (ville inte åka till affären).

Så jag bestämde mig för att göra en köttfärsgratäng med
potatis och morötter.

Jag stekte köttfärsen.....jag skalade och skivade potatisen....
jag skalade och rev morötterna.... och sen varvade jag
det i två ugnsformar.
Nästa moment var att hälla i grädden.

Då upptäcker jag att Hasse hade handlat 3 dl grädde (igår),
istället för 3 st, som jag menade på inköpslistan.

Jahapp....det var ju bara att åka ner till Konsum, snabbt som fan,
och handla mer grädde. Allt var ju färdigt redan....formarna
var fyllda och ugnen varm.

Så hur jag än vred och vände på matlagningen, så blev jag likt
förbannat tvungen att åka ner till affären....grrrrr.




Kommentarer
Postat av: Marjo

Terve!

Oli pakko kommentoida sun ruuanlaitosta, en minäkään millään olis lähtenyt kauppaan vaan olisin laittanut kerman sijasta vesi-lihaliemiseos, ja jos olis ollut jotain tuorejuustoa tai sulatejuustoa jääkapissa niin olisin sulattanut sen vesi-lihaliemiseokseen. Kannattaa seuraavalla kerralla kokeilla :)

2011-01-25 @ 16:25:26
Postat av: Jaana

Marjo: Tack för tipset! =)



Kram!

2011-01-25 @ 20:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0