Skoter eller inte skoter????........

Vart tog solen vägen?
För ett tag sen var det ju så soligt och fint.
Då fick jag sån stor lust till att åka ut med skotern och kameran...
och ta med mig hela familjen och korv med bröd.
Men nu ser det så gråmulet ut, så lusten börjar försvinna.

Hasse och Lars har varit ut med skotrarna nu på förmiddagen.
(Och just nu sitter dom nere i köket och pimplar i sig kaffe).
Dom var bl a ner till sjön och kollade läget.
Men det var inget positivt.
Isen är full med vatten!
Typiskt!!!
Annars så är ju isen på sjön det perfekta stället att
vara på med skotrarna, när hela familjen ska ut.... och
man ska grilla korv.

Ja, ja...få se om det blir någon skotervända överhuvudtaget idag då?

Men snart ska jag till Ludvika och till Kerstins prylmarknad.
Jag ska dit och tömma mitt bord som jag har hyrt i några veckor nu.
Orkar inte ha det mera, för tillfället.
Ska rensa här hemma och sen mot våren ska jag hyra ett bord igen.
Förhoppningsvis är det inte många grejer kvar att släpa med sig hem.
För i onsdags satt jag en lapp vid mitt bord att ALLT var gratis.
Skrev på lappen:

Gratis idag!!!
Ta vad du vill ha.
Rensa bordet och gör mig glá.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0