Sen midsommarlunch.....

På jobbet idag åt vi vid VIP-bordet en försenad
midsommarlunch, tillsammans.
Meningen var att vi skulle ha ätit tillsammans före
midsommar, men av olika anledningar blev det ej så.
Så idag blev det av!

Vi åt färskpotatis, olika sorters sill, lax, nybakat bröd och
lite olika tillbehör till det.
Till efterrätt blev det en jordgubbstårta.
Fast ingen orkade äta efterrätt, direkt efter maten.
Så tårtan sparades till eftermiddagskaffet, och jag fick med
mig hem en bit tårta.

Mmmm.... det var så gott och somrigt!
Och mysigt är det ju också när vi äter så där tillsammans
av samma mat.

Senare på eftermiddagen var jag och min familj förbi hos
mina föräldrar. Dom har varit på semester i Finland och kom
hem idag.

Vi satt ute i skuggan och njöt av nyplockade jordgubbar, kaffe/saft,
och bullar, samtidigt som vi satt och pratade.
Det blev mest prat om Finlandsresan och om släkten där borta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0