Dokumentär om ALS.......

Det blev ingen städning och röjning idag.
För senare mot kvällningen kom Anette och hennes hund
"Peppo" förbi här på kaffe och fika.

Vi satt ute på altanen och det var väl rätt så behagligt.
Fast jag var tvungen att sätta på mig en sjal över axlarna.
Men de andra frös inget.

Sen klockan 20.00 kollade jag och Hasse på dokumentären
"Min kamp mot tiden - en film om Ulla Karin Lindqvist och ALS".

Usch, vilken hemsk sjukdom den där ALS är!!!
Det var "hemskt" att se hur bröts ner av den... fysiskt.

Och i dagsläget vet man inte riktigt vad som orsakar
sjukdomen och det gör ju att det finns inget botemedel mot det heller.

Snart är det läggdags, så att jag orkar stiga upp imorgon bitti och
åka och jobba.

Åh, om man ändå hade en lång semester, över hela sommaren!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0