Härlig sommarkväll.......

Åh, vilken underbar, härlig och skön sommarkväll vi har idag!!!
Solen skiner och det är så där behagligt skönt ute.
Varken för varmt eller för kallt....för min del.

Jag har suttit ute på balkongen här uppe och njutit av
denna fina sommarkväll.
Det är ju sånna här sommarkvällar man längtar efter!
Det är ju sånna här sommarkvällar man minns i höstmörkret och
i vinterkylan.

Jag har verkligen njutit av solen, lugnet, dofterna. ljuden och
av den härligt sköna behagliga luften.
Jag satt mest och blundade och lyssnade till alla dessa olika ljud omkring mig.

Motorljud från fjärran....motorljud alldeles här utanför, men ingen mycket (tur)....
människor som har gått förbi.....folk som är ute och rastar sina hundar.....
barnstjoj, hundskall och prat lite längre bort ifrån.....en granne som har dammsugit altanen.....
en annan granne som har grillat (det både hördes och kändes på lukten)..... flygplan
som har åkt långt där uppe bland molnen...... ALLA dessa fåglar som
kvittrar för fullt och hela tiden.
Surranden från någon fluga, humla och geting.

Ja, det finns hur mycket olika ljud som helst att lyssna till....om man
bara tar sig tid till det.

Nu hoppas jag på att vi får fler av sånna här underbara sommarkvällar
framöver..... som man bara kan sitta och njuta av!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0