Familjedag ute på sjön........


Vid lunchtid åkte vi ner till båtbryggan och packade i oss själva, påsar med
badkläder, två kylväskor och lite annat smått, i båten.
Sen åkte vi ut på sjön. Skönt!




Eftersom det är så varmt och soligt idag, så trodde jag att det
skulle vara mer båtar ute på sjön, än vad det var.




"Måsstenen"




Vi hade en sån tur att "Runda bryggan" var ledig. Så vi parkerade oss där.
Och ännu mer tur hade vi med oss, för ingen kom och la till vid bryggan
så länge som vi var kvar där.
Skönt, tycker jag!




Idag hände något ovanligt. Hasse var först i och badade!!!
Vi hann inte mer än fram, så dök han ner i sjön, från båten.
Annars brukar det ju vara Mattias som är först i.... och sist ur.




Det var riktigt skönt ute på sjön, även om det blev väldigt varmt.
Men då var det bara att hoppa i sjön och svalka av sig.

Jag vet inte hur många gånger jag fick lov att hoppa i sjön och kyla ner mig....
för solen var HET!
Och det fanns ingen skugga....ja, om man inte ville sitta inne i skogen då.







Hasse däremot ÄLSKAR värmen och solen!
Men sen var det också han som fick solbränna....hela ryggen, från nacken
och ner mot svanken.....axlarna och överarmarna....och bröstkorgen var
alldeles röda....för röda.

Själv har jag nog också fått lite solbränna....för det svider lite i nacken...




Mattias är ett riktigt blötdjur.
Han var i vattnet, nästan hela tiden som vi var där.
Den enda gången har var upp ur vattnet, ett längre tag, var när
vi åt mat.

Idag dök han mycket från båten, för han har nyss lärt sig det.
Alltså dyka utan magplask.
Ja, han är riktigt duktig på det!




Tyvärr så tog det sköna och roliga slut för tidigt idag.
Jag har kunnat varit ute till sent på kvällen.
Men Hasse hade en tid att passa, nämligen ett nattskift på verket.




Summa summarium= En härlig familjedag, då vi alla är tillsammans och
bara har det gott...skönt....mysigt.....avslappnat.....härligt....roligt.... slappt
ute på sjön, med god matsäck och mycket bad.

Ännu en dag att minnas!







Trackback
RSS 2.0