"Den där dagen" är här nu........

Idag är det "den där dagen" när våran lilla ort
vaknar till liv och lever upp.... så att säga.

Idag är det liv och rörelse, mer än vanligt.
Det är bara att titta ut här hemma, så är det mer
trafik (bilar, cyklister, gåenden) än normalt.

Idag hör man att det är "den där dagen".
Det är mer ljud än vanligt.... ett exempel är ju
all "dunka dunka" man hör, här och där.
Högt som dovt....hela dagen.

Idag kryper det flesta ut ur sina bon och vill
vara med om Smedjebackens "största (fylle)fest"... på
ett eller annat sätt.

Med andra ord: Den årliga marknaden och drakbåtsfestivalen
är här!

I våran familj är det Mattias som har väntat mest
på denna händelse.

Han och Andreas har redan varit ner till jippot.
Och trots att mamma sa åt honom att han inte behövde slösa
bort alla pengarna, att det faktiskt går att bära med sig pengar
tillbaka hem, så brände ungen allt!!!
Grrrrrrrr..... och på inget vettigt, enligt mig!

Själv är jag inte nå intresserad av jippot, men det kan hända
att jag gå ner dit en sväng när jag ändå ska ner till affären och handla.
Vi får väl se?

Hur intresserad Hasse är av jippot, vet jag inte.
Jag tror inte att han själv ens vet....det pendlar hela tiden.
Men här på förmiddagen tog han sin motorcykel och åkte iväg på
en tur med några andra.
Dom skulle åka till Leksand.
Och ev. att dom även skulle brumma runt Siljan.

Johanna är inte heller så intresserad av jippot.... tror jag.
Jag har då inte sett eller hört att hon ska ner dit....än i alla fall.
Men det visar sig väl.

Förr om åren tyckte jag det var roligare och trevligare på
marknaden/drakbåtsfestivalen. Stämningen var något helt annat, än nu.
Då var jag ut och tittade på jippot, när dom rodde sina båtar,
på olika uppträdanden.... jag handlade på marknaden....osv.
Sen på kvällen var man ner till hotellet och öltältet, och
hade det roligt och trevligt... och festade runt ordentligt.
Men det var då!

Nu tycker jag det är "sämre" med allt.... mer eller mindre.
Det är inte lika roligt längre.......tyvärr.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0